Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07.00-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

God Jul & Gott Nytt År

Publicerades 2019-12-19

Förändringar i vägtrafikregistret den 8 december 2019

Ändringar som kommer att göras den 8 december 2019

Publicerades 2019-09-06

Akut installation i testmiljön

Åtkomst till testmiljön för vägtrafikregistret är tillfälligt stängd för externa intressenter.

Publicerades 2019-05-08

Transportstyrelsens servicetelefon för fordonsfrågor stängs

Snart stängs Transportstyrelsens servicetelefon, 0771-25 25 25 för fordonsfrågor ned.

Publicerades 2019-02-15

Migrering av MQ Tuxedo i P-miljö

Publicerades 2019-02-14