Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07.00-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Nu har de nya registreringsnumrena lanserats

Den 16 januari lanserades den första registreringsskylten med det nya formatet, där den sista siffran även kan vara en bokstav.

Publicerades 2019-01-24

Extra Produktionssättning i VTR

Extra produktionssättning i Vägtrafikregistret onsdag den 19:e december mellan kl.05:00-06:00. Under denna tid är åtkomsten begränsad.

Publicerades 2018-12-17

Användarkonto i PT-Miljön

Användartest mot Vägtrafikregistret ( PT, KT och P-miljön).  

 

 

Publicerades 2018-12-10

Planerade avbrott 2019

Nu finns årsplaneringen för 2019.

Publicerades 2018-11-15

Servicefönster 28 oktober

Tiden för det planerade servicefönstret är ändrat från klockan 04:00 till 03:00.

Publicerades 2018-10-22