Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07.00-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Tekniska problem med e-post under föregående vecka

Mellan torsdagen och fredagen förra veckan drabbades Transportstyrelsen av tekniska problem med våra e-postsystem. Det innebär att mejl som skickats till och från Transportstyrelsen aldrig har nått mottagaren. Enligt vår leverantör går det inte heller att återskapa mejlen utan de måste anses förlorade varför avsändare uppmanas att skicka mejlen på nytt.

Publicerades 2020-03-24

VTR:s testmiljö

Nu är VTR:s testmiljö åtkomlig som vanligt igen.

Publicerades 2020-02-12

Planerade driftstörningar i VTR:s testmiljö

Den 10 och 11 februari genomför Transporstyrelsen internt arbete i testmiljön (T-miljön) för VTR. Detta kan medföra störningar i form av uteblivna svar eller information som visas felaktigt.

Publicerades 2020-02-06

Felaktig skatteuppgift visas i våra e-tjänster

För tillfället visas en felaktig uppgift om fordonsskatt i alla våra e-tjänster.

Publicerades 2020-01-14

Uppgift om postort saknas i dagens leverans av filer

Vi har upptäckt att postort saknas i dagens leverans av standardiserade informationspaket och Informationspaket fordonsbestånd och nyregistrerade fordon.

Publicerades 2020-01-03