Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
Driftstörningar i externa tjänster är löst
Tidigare under morgonen (25 mars 2024) förkom det driftstörningar i flera externa tjänster. Felet är nu åtgärdat.
Publicerades 2024-03-25
Driftstörningar i externa tjänster
Just nu förekommer det driftstörningar i flera av våra externa tjänster. Felsökning pågår.
Publicerades 2024-03-25
Driftstörningar i externa tjänster är löst
Tidigare under morgonen (20 mars 2024) förkom det driftstörningar i flera externa tjänster. Felet är nu åtgärdat.
Publicerades 2024-03-20
Driftstörningar i externa tjänster
Just nu förekommer det driftstörningar i flera av våra externa tjänster. Felsökning pågår.
Publicerades 2024-03-20
Problem med besiktningstjänsterna åtgärdat
Publicerades 2024-03-11