Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07.00-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Prisändring 1 augusti 2021

Transportstyrelsen kommer att ändra priserna den 1 augusti 2021 för samtliga tjänster.

Publicerades 2021-04-30

God Jul & Gott Nytt År!

Publicerades 2020-12-18

Avvikande öppettider 30 oktober 2020

Dagen före Alla helgons dag är Transportstyrelsens Servicedesk öppet 08.00 -12.00.

 

Publicerades 2020-10-29

Varning för skadlig e-post från kända e-postadresser!

Just nu kommer det mycket spam-mail från, som det ser ut som, kända avsändare inom myndigheten med länkar som man inte ska trycka på.

Publicerades 2020-09-18

Ändrade tider för aviserat produktionssättningsfönster 20 september

Söndagen den 20 september mellan kl.08.00 till 20.00 har vi ett förlängt servicefönster.

Publicerades 2020-09-10