Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Längre ner på denna sida finns Relaterad information, Branschsidor (kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen) samt Externa länkar.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
196 nyhetsartiklar
-
Problem med vissa av våra tjänster
Just nu upplever vi störningar i vissa av våra tjänster mot vägtrafikregistret. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt.
Publicerades 2023-06-19
-
Kundtjänst stängd
Publicerades 2023-05-02
-
Servicedesk
Servicedesk kommer stänga telefonin kl. 14:30 på skärtorsdagen, 6 april.
Publicerades 2023-03-31
-
Planerat underhåll i vägtrafikregistret 18-19 november 2023
Under helgen den 18-19 november 2023 kommer vi att utföra ett planerat underhållsarbete i vägtrafikregistret. Då är inte våra tjänster eller miljöer tillgängliga.
Publicerades 2023-03-16
-
Planerat underhåll framflyttat
Det planerade underhållet i vägtrafikregistret som skulle genomföras helgen den 18-19 mars i år har flyttats fram. Det kommer att genomföras under senare delen av hösten istället.
Publicerades 2023-01-24