Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Problem med vissa av våra tjänster

Just nu upplever vi störningar i vissa av våra tjänster mot vägtrafikregistret. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. 

Publicerades 2023-06-19

Kundtjänst stängd

Publicerades 2023-05-02

Servicedesk

Servicedesk kommer stänga telefonin kl. 14:30 på skärtorsdagen, 6 april.

Publicerades 2023-03-31

Planerat underhåll i vägtrafikregistret 18-19 november 2023

Under helgen den 18-19 november 2023 kommer vi att utföra ett planerat underhållsarbete i vägtrafikregistret. Då är inte våra tjänster eller miljöer tillgängliga.

Publicerades 2023-03-16

Planerat underhåll framflyttat

Det planerade underhållet i vägtrafikregistret som skulle genomföras helgen den 18-19 mars i år har flyttats fram. Det kommer att genomföras under senare delen av hösten istället. 

Publicerades 2023-01-24