Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07.00-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Påkallat servicefönster söndag 17/12

På söndag den 17/12 kl. 06.00 genomförs ett extra servicefönster.

Publicerades 2017-12-06

Frysperiod för avtalskunder

Inför ikraftträdandet av dataskyddsförordningen har Transportstyrelsen beslutat att införa en frysperiod.

Publicerades 2017-11-29

Planerade stopp i Transportstyrelsens it-miljöer 2018

Nu är planeringen för Produktions- och servicefönster klar för 2018. 

Publicerades 2017-11-08

Dags för servicefönster samt omställning till vintertid

På söndagen den 29/10 är det dags för inplanerat servicefönster, men redan natten till söndag kommer Transportstyrelsen ställa om systemen till vintertid.

Publicerades 2017-10-26

Störningar mot vägtrafikregistret

UPPDATERAD! Just nu har vi en pågående DDOS-attack (överbelastningsattack) mot Transportstyrelsen

Publicerades 2017-10-24