Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
Transportstyrelsen byter leverantör av datakommunikation
Transportstyrelsen är i färd att byta leverantör av datakommunikation, bytet av leverantör kommer ske successivt under hösten och vara genomfört senast till 1 januari 2016.
Publicerades 2015-07-06
Inforamtion om församlingskoden
Uppdaterad information om borttagandet av församlingskod i folkbokföringsuppgiften.
Publicerades 2015-06-24
Borttagandet av församling i LKF - koden
Skatteverket har meddelat att från och med den 1 januari 2016 kommer folkbokföring inte längre att ske på en församling inom Svenska kyrkan utan i stället i en kommun.
Publicerades 2015-05-13