Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
Påminnelse om att vägtrafikregistret är stängt för tekniskt underhåll 18–19 november
Den 18–19 november utförs ett planerat tekniskt underhåll av vägtrafikregistret.
Publicerades 2023-11-13
Vägtrafikregistret åter igång
Tidigare idag, den 12 oktober, förekom det driftstörningar i vägtrafikregistret som påverkade åtkomsten till vägtrafikregistret.
Publicerades 2023-10-12
Störningar i vägtrafikregistret
Publicerades 2023-10-12
Vägtrafikregistret åter igång
Igår, den 9 oktober, var det en störning i vägtrafikregistret som påverkade åtkomsten till vägtrafikregistret.
Publicerades 2023-10-10