Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07.00-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Förändrad information och hantering av registreringsbevis vid kreditköp/inlösen av kredit

Transportstyrelsen kommer förändra informationen på registreringsbevis för fordon vid kreditköp.
Uppgift om kreditköp med förbehåll om återtaganderätt som finns på både del 1 och del 2 av registreringsbevisen kommer inte framgå av nya registreringsbevis.

Publicerades 2022-02-11

Störningar i våra system

Publicerades 2021-09-13

Prisändring 1 augusti 2021

Transportstyrelsen kommer att ändra priserna den 1 augusti 2021 för samtliga tjänster.

Publicerades 2021-04-30

God Jul & Gott Nytt År!

Publicerades 2020-12-18

Avvikande öppettider 30 oktober 2020

Dagen före Alla helgons dag är Transportstyrelsens Servicedesk öppet 08.00 -12.00.

 

Publicerades 2020-10-29