Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Längre ner på denna sida finns Relaterad information, Branschsidor (kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen) samt Externa länkar.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring vår växel på telefonnummer 0771- 503 503.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonnumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
42 nyhetsartiklar
-
Servicefönster 28 oktober
Tiden för det planerade servicefönstret är ändrat från klockan 04:00 till 03:00.
Publicerades 2018-10-22
-
Pågående störning i telefonitjänsten
Just nu har vi störningar i vår telefonitjänst, detta innebär att tex bilhandlare inte kan anmäla ägarbyten för tillfället. Vi arbetar med ärendet och hoppas på en snabb lösning.
Publicerades 2018-04-11