Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Längre ner på denna sida finns Relaterad information, Branschsidor (kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen) samt Externa länkar.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
204 nyhetsartiklar
-
Transportstyrelsens servicetelefon för fordonsfrågor stängs
Snart stängs Transportstyrelsens servicetelefon, 0771-25 25 25 för fordonsfrågor ned.
Publicerades 2019-02-15
-
Migrering av MQ Tuxedo i P-miljö
Publicerades 2019-02-14
-
Nu har de nya registreringsnumrena lanserats
Den 16 januari lanserades den första registreringsskylten med det nya formatet, där den sista siffran även kan vara en bokstav.
Publicerades 2019-01-24
-
Extra Produktionssättning i VTR
Extra produktionssättning i Vägtrafikregistret onsdag den 19:e december mellan kl.05:00-06:00. Under denna tid är åtkomsten begränsad.
Publicerades 2018-12-17
-
Användarkonto i PT-Miljön
Användartest mot Vägtrafikregistret ( PT, KT och P-miljön).
Publicerades 2018-12-10