Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07.00-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Servicefönster 28 oktober

Tiden för det planerade servicefönstret är ändrat från klockan 04:00 till 03:00.

Publicerades 2018-10-22

Produktionssättningsfönster

Torsdag den 4:e oktober kl 05:00-07:00 genomförs ett extra servicefönster.

Publicerades 2018-09-17

Ny kundansvarig

Från 1:a augusti är Linn Holmström ny kundansvarig

Publicerades 2018-09-04

Klimatbonusbilar - fordonsägare går miste om bonus

Transportstyrelsen har uppmärksammat att det sker ägarbyten på klimatbonusbilar för tidigt. Något som innebär att någon bonus inte kommer betalas ut för de fordonen. Det finns även fall där bilens tekniska förutsättningar har ändrats, vilket också gör att bonusen inte faller ut.

Publicerades 2018-08-21

Högt tryck på Fordonsurval

Semesterperioden är igång och det innebär att bemanningen är begränsad under sommaren.

Publicerades 2018-07-06