Beställ registreringsskylt och registreringsbevis

Här kan du beställa registreringsskylt eller registreringsbevis.

Registreringsbevis

Om du beställer ett registreringsbevis
på vår internettjänst kostar det inga pengar.
Du kan också beställa ett registreringsbevis
som du kan hämta ut mot postförskott.
Då kostar registreringsbeviset 150 kronor. 

Registreringsskylt

Du kan inte välja storlek
på dina registreringsskyltar.
Du får den modell som passar ditt fordon.

Om du har en terrängskoter
får du en självhäftande skylt.

Du kan beställa registreringsskyltar
vår internettjänst.
Det kostar 62 kronor att köpa registreringsskyltar.
Om du inte betalar avgiften för skylten
skickar vi en påminnelse.
Då kostar det 50 kronor extra.

När vi har fått din beställning
skickar vi registreringsskyltarna inom tre arbetsdagar.
Vi skickar skyltarna till den adress
som fordonets ägare har i vägtrafikregistret.

Om dina skyltar blir stulna eller borttappade

Om du har blivit av med dina skyltar
ska du anmäla det till Polisen.
Polisen efterlyser din skylt
och ordnar en provisorisk registreringsskylt åt dig.
Den provisoriska skylten kostar 62 kronor.

Om ditt fordon inte har någon registreringsskylt
får det bara åka närmaste vägen till polisen
för att få en provisorisk registreringsskylt.
Du kan läsa mer om stulna registreringsskyltar
polisens webbplats.