Kommunikation vid försenade filleveranser
2022-10-19
Transportstyrelsen undanber att få mejl och samtal gällande försenade filleveranser. Vi har rutiner på plats för att notera förseningar och arbetar med att få fram information så snabbt vi kan. Mejl och samtal kan innebära att problemet tar längre tid att lösa.
Transportstyrelsen har uppmärksammat att det vid förseningar av filleveranser resulterar i många frågor för er som kund. I de allra flesta fall finns filerna tillgängliga på överenskommen plats redan på morgonen, men ibland försenas leveransen på grund av andra störningar. Vi vill tydliggöra att Transportstyrelsen eftersträvar att filleveransen ska nå er så tidigt som möjligt på den överenskomna leveransdagen.
Vi har rutiner på plats för att se om filerna är försenade och av den anledningen undanber vi er att inkomma med samtal eller mejl både direkt till verksamheten för informationsförsäljning samt vår Servicedesk. Detta försenar oftast arbetet med att åtgärda problemet och innebär att vi behöver åsidosätta tid för att besvara varje mejl och samtal.
Vi har avsikten att via den här kanalen ge er en statusuppdatering så snabbt vi kan.