Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07.00-16.30.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
PT miljön är stängd
På grund av tekniskt underhåll efter migreringsarbetet föregående helg, är PT miljön stängd. Beräknas öppna igen efter lunch på tisdag.
Publicerades 2016-09-26
Vägtrafikregistret är öppet igen
Vägtrafikregistret och våra tjänster öppna igen
Publicerades 2016-09-25
Vägtrafikregistret är stängt
Vägtrafikregistret stängt för tekniskt underhåll 24-26 september
Publicerades 2016-09-24
Inställt servicefönster 16 oktober
Det servicestopp som var inplanerat till söndag den 16 oktober kl 04.00-12.00 är inställt.
Publicerades 2016-09-16