Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
200 nyhetsartiklar
-
Tidplan för test av nytt format på registreringsnummer
I början av 2018 påbörjades tester och verifieringsarbetet med det nya formatet för registreringsnummer, nu har det blivit dags för ytterligare intressenter att verifiera/ testa mot vägtrafikregistret.
Publicerades 2018-02-09
-
Tidplan för test_ Nytt format på registreringsnummer
Nu finns information om Transportstyrelsens tidplan gällande test och verifiering för intressenter som använder vägtrafikregistret.
Publicerades 2017-12-18
-
Produktionssättning 1 januari 2018
Den 1 januari 2018 produktionssätter vi nya besiktningsregler i vägtrafikregistret. För att inte störa denna produktionssättning tillåter vi inte stora automatiserade uttag av fordonsinformation ur vägtrafikregistret.
Publicerades 2017-12-15
-
Påkallat servicefönster söndag 17/12
På söndag den 17/12 kl. 06.00 genomförs ett extra servicefönster.
Publicerades 2017-12-06
-
Frysperiod för avtalskunder
Inför ikraftträdandet av dataskyddsförordningen har Transportstyrelsen beslutat att införa en frysperiod.
Publicerades 2017-11-29