Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
200 nyhetsartiklar
-
Planerade driftstörningar i VTR:s testmiljö
Den 10 och 11 februari genomför Transporstyrelsen internt arbete i testmiljön (T-miljön) för VTR. Detta kan medföra störningar i form av uteblivna svar eller information som visas felaktigt.
Publicerades 2020-02-06
-
Felaktig skatteuppgift visas i våra e-tjänster
För tillfället visas en felaktig uppgift om fordonsskatt i alla våra e-tjänster.
Publicerades 2020-01-14
-
Uppgift om postort saknas i dagens leverans av filer
Vi har upptäckt att postort saknas i dagens leverans av standardiserade informationspaket och Informationspaket fordonsbestånd och nyregistrerade fordon.
Publicerades 2020-01-03
-
God Jul & Gott Nytt År
Publicerades 2019-12-19
-
Förändringar i vägtrafikregistret den 8 december 2019
Ändringar som kommer att göras den 8 december 2019
Publicerades 2019-09-06