Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00. 

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Ändrade telefontider för Servicedesk

Från och med 2 september är Servicedesk öppettider måndag till torsdag 07:00-16.30 för felanmälan. På fredagar har Servicedesk telefontid 07:00-14.00. 

Publicerades 2024-08-23

Avvikande öppettider för felanmälan under kontorstid

 Förändrade öppettider för felanmälningar till Servicedesk.

 

Publicerades 2024-07-10

Förkortade öppettider för Servicedesk fredag 7 juni

Fredag 7 juni har servicedesk öppet 07:00-12:00.

Publicerades 2024-06-04