Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
Sommartider
Vi vill önska en trevlig sommar och passar på att informera om våra kontaktvägar.
Publicerades 2022-06-30
Planerat underhåll i vägtrafikregistret 2023
Under kvartal 1 nästa år kommer vi att utföra ett planerat underhållsarbete i vägtrafikregistret. Underhållet kommer att utföras under en helg och då är inte våra tjänster tillgängliga.
Publicerades 2022-06-20
Förändrad information och hantering av registreringsbevis vid kreditköp/inlösen av kredit
Transportstyrelsen har förändrat informationen på registreringsbevis för fordon vid kreditköp.
Publicerades 2022-04-13
Stopp i PT-miljön
Den 26 april kommer vägtrafikregistrets PT-miljön vara stängd med anledning av underhåll.
Publicerades 2022-04-13
Prisändring 1 juli 2022
Transportstyrelsen höjer priserna för vissa tjänster den 1 juli 2022.
Publicerades 2022-03-31