Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00. 

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Fredagens driftstörningar

Från ca klockan 14.30 i fredags (8 april 2016) förekom störningar i
Transportstyrelsens it-miljö. Störningarna påverkade både interna och externa användare.

Publicerades 2016-04-12

Störningar i vägtrafikregistret

Vi upplever just nu störningar i anslutningen till vägtrafikregistret.

Publicerades 2016-04-08

Driftstoppet inställt 3 april

Driftstoppet i vägtrafikregistret söndag 3 april är inställt

Publicerades 2016-04-02

Drifstopp 3 april

På grund av oförutsedda händelser måste Transportstyrelsen genomföra akuta rättningar i vägtrafikregistret söndag den 3 april kl 04.00 till 12.00.

Publicerades 2016-03-31

Dags för testfas1

Nu är det öppet för att starta tester av åtkomst via iVTR till migrerad PT miljö.

Publicerades 2016-03-15