Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
200 nyhetsartiklar
-
Stänger funktionsbrevlådan för test
Funktionsbrevlådan teststordatormigrering@transportstyrelsen.se stängs ner den 30 december 2016.
Publicerades 2016-12-27
-
God jul och gott nytt år
Julen närmar sig med stormsteg och 2016 går mot sitt slut. Vi vill tacka dig för det här året och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete under 2017.
Publicerades 2016-12-20
-
Utökat servicefönster 18 december
Transportstyrelsen har ett förlängt servicefönster söndag 18 december mellan 04:00 – 15.00.
Publicerades 2016-12-14
-
Produktionstestmiljön (PT) mot vägtrafikregistret är öppen
Nu är produktionstestmiljön (PT) mot vägtrafikregistret åter öppen igen, miljön är laddad med söndagens (4/12) dataläge.
Gällande miljöerna KT och T, kommer dessa inte att öppnas upp förens tidigast i morgon tisdag.
Publicerades 2016-12-05