Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Längre ner på denna sida finns Relaterad information, Branschsidor (kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen) samt Externa länkar.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
196 nyhetsartiklar
-
Driftstoppet inställt 3 april
Driftstoppet i vägtrafikregistret söndag 3 april är inställt
Publicerades 2016-04-02
-
Drifstopp 3 april
På grund av oförutsedda händelser måste Transportstyrelsen genomföra akuta rättningar i vägtrafikregistret söndag den 3 april kl 04.00 till 12.00.
Publicerades 2016-03-31
-
Dags för testfas1
Nu är det öppet för att starta tester av åtkomst via iVTR till migrerad PT miljö.
Publicerades 2016-03-15
-
Viktig information inför PT tester fas 1
Denna information är endast till företag med integration via MQ/ TUXEDO till vägtrafikregistret.
Publicerades 2016-03-04
-
Testfas 1 Stordatormigrering
Som tidigare aviserat så genomförs testfas 1 av migreringen den 15 mars 2016 (Preliminärt). Fokusområde är ÅTKOMST.
Publicerades 2016-02-08