Sök på webbplatsen
Sökresultat
Visar resultat från
Remissammanställning av Transportstyrelsens föreskrifter (TSFS 2022:52) om transport till sjöss av förpackat farligt gods (IMDG-koden)
Regler / Remisser där svarstiden gått ut
Vi tar tacksamt emot era synpunkter senast den 29 oktober 2023. Vänligen ange vårt diarienummer TSF 2023-95 i ert svar.
Remissammanställning av Transportstyrelsens förslag till nya allmänna råd om undantag för färd med breda fordon eller långa fordon
Regler / Remisser där svarstiden gått ut
Remisstiden är slut för vår remiss med diarienummer TSF 2018-176.
Säkerhetsläget
Om Transportstyrelsen / Vårt uppdrag och arbetssätt
Transportstyrelsens arbete i och med det förändrade säkerhetsläget och höjning av terrorhotnivån.
Remiss av förslag från ICAO (State Letter, med nummer 2023.38) om ”miljöskydd och utsläpp från motorer”
Regler / Remisser där svarstiden gått ut
Det handlar om uppdatering av ANNEX 16 — ENVIRONMENTAL PROTECTION VOLUME IV — CARBON OFFSETTING AND REDUCTION SCHEME FOR INTERNATIONAL AVIATION (CORSIA
Remiss om ändring i Vägverkets föreskrifter (VVFS 2003:29) om nationellt tyggodkännande av system, komponent och separat teknisk enhet
Regler / Remisser där svarstiden gått ut
Vi tar tacksamt emot era synpunkter senast den 28 juni 2023. Vänligen ange vårt diarienummer TSF 2020:129 i ert svar.
Implementering av "All weather operations" och nya bränslebestämmelser i teoriexaminationer
Luftfart / Certifikat och utbildning
Regelförändringarna som började gälla 30 oktober 2022 i förordning (EU) 965/2012 kommer implementeras i teoriexaminationer för ATPL, CPL, IR, CBIR och
SweSMART
Sjöfart / Autonom sjöfart och smarta fartyg
Transportstyrelsen etablerade 2019 det svenska nätverket för autonom sjöfart och smarta fartyg (SweSMART), tidigare rådet för autonom sjöfart, som samlar
Internationellt arbete inom autonom sjöfart och smarta fartyg
Sjöfart / Autonom sjöfart och smarta fartyg
Internationellt arbete på området pågår framförallt i den internationella sjöfartsorganisationen, IMO och inom den Europeiska unionen (EU), men även den
Ursprungskontroll av fartyg
Sjöfart / Fartygsregistret
Transportstyrelsen är skyldig att göra kontroll av fartyg i Schengens informationssystem.