Sök på webbplatsen
Sökresultat
Visar resultat från
Blankett L1540: Rapport om haveri/allvarligt tillbud med segel- och motorsegelflygplan
Blanketter / Blanketter för luftfart
Den här blanketten används av ägare/befälhavare av segelflygplan/motorsegelflygplan som havererat eller varit med om allvarligt tillbud. Den här blanketten
Ladda ner blankett L1540Kraftig minskning av kollektivtrafiken under pandemin
Om Transportstyrelsen / Pressrum
Bland de som kör gods på järnväg har både omsättning och lönsamhet förbättrats påtagligt.
Frågor och svar - Förarbevis för snöskoter, terränghjuling och moped klass II - Jag fyllde 15 år före den 1 oktober 2009. Vad gäller för mig om jag vill köra moped klass II?
Vägtrafik / Körkort
Här har vi samlat några av de frågor som vi får om förarbevis för snöskoter, terränghjuling och moped klass II. Du kan läsa mer på ...Blankett TSL7555: Inrapportering av tillfällig oförmåga för flygledare, flygledarelev och AFIS personal
Blanketter / Blanketter för luftfart
Ladda ner blankett TSL7555
Blankett TSL7123: Compliance checklist (CCL) för grundläggande säkerhetsutbildning och utfärdande av kabinbesättningsintyg
Blanketter / Blanketter för luftfart
Ladda ner blankett TSL7123
Fler miste livet i vägtrafiken under 2022
Om Transportstyrelsen / Pressrum
Vi ser samma utveckling av trafikflöden, det vill säga antal fordon som kör på vägarna, där nivåerna ökat efter pandemin, säger Jonas Bjelfvenstam, Transportstyrelsens
Ny åldersgräns för drönarflygare
Om Transportstyrelsen / Pressrum
.– Det är samma åldersgräns som för att få köra till exempel moped och vattenskoter i Sverige.
Fritidsbåtarnas utsläpp har kartlagts
Om Transportstyrelsen / Pressrum
Sammanlagt har 1 494 båtägare svarat på frågor om sina båtar, dess motorer, hur mycket de körs och på vilket bränsle.
Utsläppregleringen av tvättvatten från skrubbrar på fartyg bör skärpas
Om Transportstyrelsen / Pressrum
Fartyg som har en skrubber installerad kan fortsätta att köra på högsvavligt fartygsbränsle, så kallad tjockolja, och ändå minska utsläppen av miljö- och
Inga tydliga samband mellan förares ålder och inblandning i olyckor
Om Transportstyrelsen / Pressrum
Detta kan bero på att man ofta slutar att köra bil när man fått sin demensdiagnos. – Slutsatsen vi drar är att resultaten inte talar för att vi behöver