Sök på webbplatsen
Sökresultat
3800 träffar på på transportstyrelsen.se
Visa:
-
Flygtendenser nr 1 2008, Tema Inrikesflyg
Sveriges geografiska läge och långa avstånd inom landet ställer krav på effektiva transporter och inrikesflyget spelar i det avseendet stor roll för att minska avstånden och förbättra tillgängligheten i hela landet. I den pågående miljödebatten ha...
Om oss / Publikationer och rapporter
-
Flygtendenser nr 1 2012 - Tema Resenären
Flygplatsen är inte bara den plats där du som resenär börjar och slutar din flygresa. På en flygplats sammanstrålar en mängd olika aktörer, allt från den städfirma som städar flygplanet inför avgång till de restauranger och hyrbilsföretag som erbj...
Om oss / Publikationer och rapporter
-
Flygtendenser nr 1 2013 - Tema Marknad
De senaste åren har präglats av lågkonjunkturer, naturkatastrofer, länder i uppror och ekonomier i obalans. Den ekonomiska tillväxten i Europa har mattats av och det finns mycket som talar för att tillbakagången kommer att fortgå under de kommande...
Om oss / Publikationer och rapporter
-
Flygtendenser nr 2 2008, Tema Utrikesflyg
Flyget spelar en viktig roll som förutsättning för globaliseringen. Att kunna förflytta sig snabbt och säkert över hela jordklotet är en nödvändighet i många sammanhang och kan inte alltid ersättas med videokonferenser och andra IT-lösningar.
Om oss / Publikationer och rapporter
-
Flygtendenser nr 3 2008, Tema Krisberedskap
I detta nummer av Flygtendenser fokuserar vi på krisberedskap och luftfartens roll i det arbetet. När vi för närmare två år sedan startade utgivningen av Flygtendenser var det för att återkommande informera och analysera om vad som händer inom fly...
Om oss / Publikationer och rapporter
-
Flygtendenser nr 2 2011, Tema Flygteknik
Området teknik fascinerar många och därför ägnas denna utgåva av Flygtendenser åt flygteknik i olika avseenden. När ny teknik introduceras resulterar det i nya utmaningar för användarna, men den tekniska utveckling som har präglat branschen har äv...
Om oss / Publikationer och rapporter
-
Förseningsuppföljning, LURT
Luftfartsverkets Uppföljning av Regeringens Transportkvalitetsmål, en modell för att mäta punktligheten inom flyget i Sverige. Slutrapport.
Läs även Om oss / Publikationer och rapporter -
Flygbolag som inte flyger
Flygreseorganisatörer - en ny företeelse på flygmarknaden.
Om oss / Publikationer och rapporter
-
Flygtrafiktjänst – bara i statens regi?
Konsekvenserna av att möjliggöra för andra operatörer än LFV att utföra flygtrafiktjänster vid icke-statliga flygplatser på annan grund än genom uppdrag från LFV.
Om oss / Publikationer och rapporter
-
Luftfartsavtal och luftfartsförhandlingar
För att bedriva internationella flygtransporter krävs tillstånd eller medgivande av de stater som berörs. För att ge den internationella regelbundna trafiken...
Om oss / Flygbolag
-
Blankett TSS7020: Intyg sjötjänstgöring
Intyg sjötjänstgöring
Om oss / E-tjänster och blanketter
Ladda ner blankett TSS7020 -
Lotsdispenser - avgifter
För prövning av ansökan om en ny ledanknuten lotsdispens tar Transportstyrelsen ut en avgift enligt nedan. I avgiften ingår en grundavgift, en avgift för teoretis...
Om oss / Avgifter
-
Ansvar
Såväl företag som anlitar förare, som förarna själva, har ansvar för att sätta sig in i vad lagen om yrkesförarkompetens innebär.
Om oss / Yrkestrafik
-
Frågor och svar för sjömän
Välj undersida om du vill hitta svar på de vanligaste frågorna vi får angående ansökan, tjänstgöring och utbildning. Jag har frågor om...
Om oss / Ombordanställda
-
Blankett TSS7818: Anmälan om farlig produkt
Anmälan om farlig produkt
Om oss / E-tjänster och blanketter
Ladda ner blankett TSS7818 -
Frågor och svar om rapporteringskrav för fartyg - 8. Varför ska fartyg rapportera i SafeSeaNet Sweden (SSNS)?
Genom olika EU-krav ska fartyg rapportera olika uppgifter vid ankomst och avgång till svenska hamnar. Från den 1 oktober 2015 ska rapporteringen ske via de...
Om oss / Ship traffic
-
Frågor och svar om rapporteringskrav för fartyg - 12. Vad är en anmälan om utökad inspektion?
Genom olika EU-krav ska fartyg rapportera olika uppgifter vid ankomst och avgång till svenska hamnar. Från den 1 oktober 2015 ska rapporteringen ske via de...
Om oss / Ship traffic
-
Frågor och svar om rapporteringskrav för fartyg - 3. Vem ansvarar för att rapportering sker?
Genom olika EU-krav ska fartyg rapportera olika uppgifter vid ankomst och avgång till svenska hamnar. Från den 1 oktober 2015 ska rapporteringen ske via de...
Om oss / Ship traffic
-
Frågor och svar om rapporteringskrav för fartyg - 5. Hur ska rapportering ske?
Genom olika EU-krav ska fartyg rapportera olika uppgifter vid ankomst och avgång till svenska hamnar. Från den 1 oktober 2015 ska rapporteringen ske via de...
Om oss / Ship traffic
-
Frågor och svar om rapporteringskrav för fartyg - 18. Varför måste ankomstanmälan uppdateras med ATA (Actual Time of Arrival) och ATD (Actual Time of Departure)?
Genom olika EU-krav ska fartyg rapportera olika uppgifter vid ankomst och avgång till svenska hamnar. Från den 1 oktober 2015 ska rapporteringen ske via de...
Om oss / Ship traffic
-
Frågor och svar om rapporteringskrav för fartyg - 19. Vad händer om man underlåter att rapportera ATA/ATD?
Genom olika EU-krav ska fartyg rapportera olika uppgifter vid ankomst och avgång till svenska hamnar. Från den 1 oktober 2015 ska rapporteringen ske via de...
Om oss / Ship traffic