Så uppdaterar du en redan inskickad rapport

Om du har skickat en händelserapport som du i efterhand vill redigera är det en förutsättning att du skickade händelserapporten i ett inloggat läge. 

Här följer en kort steg-för-steg guide hur du uppdaterar en rapport:

  1. Logga in i portalen.
  2. På startsidan ser du alla skapade händelserapporter. Med hjälp av sökrutorna och filterfunktioner kan du söka fram den händelserapport du vill uppdatera.
  3. För att ändra något i rapporten, klicka i menyknappen (tre prickar) längst till höger och välj ”Edit”.
  4. Gör de ändringar som du vill göra i händelserapporten.

    KOM IHÅG; om du skickar en avslutande rapport och ingen ytterligare information förväntas skickas till oss, stäng då rapporten i datafältet Händelsens status / ”Report status”.
  5. Klicka på ”Continue”, du får då möjligheten att bifoga ytterligare material som kan vara relevant till händelsen.
  6. Sista steget är att skicka in uppdateringen, klicka då på ”Submit”. Om några obligatoriska fält inte fylldes i får du nu en uppmaning att se över dessa.
  7. Uppdateringen är nu skickad till Transportstyrelsen och kommer att hanteras av våra handläggare.

Om du inte skickade händelserapporten som inloggad behöver du skapa en ny händelserapport, vänligen hänvisa på lämpligt ställe att denna är en fortsättning på en redan inskickad rapport.