Om körkortet
Om du har klarat både kunskapsprovet
och körprovet ska du få ditt körkort.
Du får köra direkt efter att du har klarat proven.
Du ska ha med dig en giltig legitimation då du kör
innan körkortet har skickats till dig.
Du får bara använda legitimationen i två månader.
Sedan måste du ha ett riktigt körkort.
Du blir fotograferad för körkortet när du gör
kunskapsprovet på Trafikverket.
När ditt körkort är klart
skickar Transportstyrelsen det till dig med posten.
Du måste själv hämta ut körkortet.
Ingen annan får hämta det åt dig.
Transportstyrelsen skickar också ett inbetalningskort för körkortet. Trafikverket skickar inbetalningskort för fotograferingen.
Inbetalningskorten ska du betala.
Det är kostnaden för körkortet.