Transportstyrelsen kan ge information om fordon och fordonens ägare

Du kan få information om ett fordon av Transportstyrelsen.

E-tjänster

Du kan få information från vår e-tjänst.
Du behöver en e-legitimation
eller en behörighetskod.
Koden finns på registreringsbeviset.

Du kan också få information om andras fordon.
Du kan använda e-tjänsten
Det är bara om ett företag äger fordonet
som du får uppgifter om ägaren.
E-tjänsten ger inte information om privata ägare.

Servicetelefon och fax

Om du vill veta vem som äger ett annat fordon
kan du få uppgifter från vår servicetelefon.
Du ringer telefonnummer 0771 25 25 25.
Du kan då be att få uppgifterna skickade till en fax.

Information på sms

Du kan få information om vem som äger ett fordon
direkt till din telefon.
Skicka ett sms med ett registreringsnummer till 72503
Det kostar 3 kronor att få informationen på sms.

Du kan också få information om besiktning
direkt till din telefon.
Skicka ett sms med texten bes. före registreringsnumret
till exempel bes.wlp325
Det kostar 3 kronor att få informationen på sms.

Ring vår kundtjänst

Du kan ringa till Transportstyrelsens kundtjänst
på telefonnummer 0771 14 15 16.
Telefonen är röststyrd.
Om du säger ”ägaruppgifter” kopplas du till en tjänst
där en röst läser upp information för dig.
Du kan få information om vem som äger ett fordon,
om skatten är betald och om fordonet är besiktat.

Du kan också be att få prata med
en handläggare på kundtjänst.

Dela:
Skriv ut